Patienter med bivirkninger efter immunterapi kan muligvis behandles med gigtmiddel
I studiet har ph.d.-studerende og læge Rikke Bødker Holmstrøm behandlet 19 patienter med inflammation i led og tarme i forbindelse med behandling med immunterapi for flere forskellige kræftformer.Foto: Privat

Patienter med bivirkninger efter immunterapi kan muligvis behandles med gigtmiddel Patienter, der oplever inflammation i led og tarme efter behandling med immunterapi, kan muligvis skifte behandlingen med binyrebarkhormon ud med gigtmidlet tocilizumab, viser dansk studie.

Denne artikel er forbeholdt abonnenter.

Log indEller opret en brugerprofil for at få adgang til artikler.Opret konto

Få Dagens Medicin gratis i 14 dage.

Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev og få gratis adgang til artikler på dagensmedicin.dk i 14 dage. Prøveabonnement er uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.


Allerede bruger? Log ind