Christina Bjørn, overlæge på afdelingen for Børne- og Ungesygdomme på Sydvestjysk Sygehus, Esbjerg (1)
»Når jeg har haft en rigtig god dialog med en patient, giver det den største tilfredsstillelse. Den patient går herfra med en god oplevelse, og det er det, kommunikation kan,« siger overlæge Christina Bjørn, der er en af de første deltagere på Region Syddanmarks kursus ‘Den gode samtale', der skal forbedre kommunikationen med patienterne.Foto: Robert Attermann

Overlæge: »Kommunikation er noget af det sjoveste ved lægegerningen« I løbet af de næste fem år skal alt sundhedspersonale med patientkontakt i Region Syddanmark igennem et kommunikationskursus under overskriften ‘Den gode samtale’. Overlæge Christina Bjørn er blandt de første kursister, og hun har allerede taget principperne i brug.

Denne artikel er forbeholdt abonnenter.

Log indEller opret en brugerprofil for at få adgang til artikler.Opret konto

Få Dagens Medicin gratis i 14 dage.

Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev og få gratis adgang til artikler på dagensmedicin.dk i 14 dage. Prøveabonnement er uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.


Allerede bruger? Log ind