Foto: Privat

Sådan oplever patienter føleforstyrrelser efter kemoterapi Det er vigtigt at anerkende de føleforstyrrelser, der kan opstå efter kemoterapibehandling for blandt andet endetarms- og tyktarmskræft, siger forsker.

Mange patienter, der har været i behandling med oxaliplatin for endetarms- eller tyktarmskræft, oplever efterfølgende føleforstyrrelser i hænder og fødder. Føleforstyrrelserne kan hænge ved resten af livet, og nu viser ny dansk forskning, hvordan patienterne oplever det at leve med effekterne af at have fået kemoterapi. Ifølge en af forskerne bag studiet, som netop er offentliggjort på den årlige kræftkongres for European Society of Clinical Oncology (ESMO), er det vigtigt at anerkende, at føleforstyrrelserne kan være en alvor fysisk gene,...

Denne artikel er forbeholdt abonnenter.

Log indEller opret en brugerprofil for at få adgang til artikler.Opret konto

Få Dagens Medicin gratis i 14 dage.

Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev og få gratis adgang til artikler på dagensmedicin.dk i 14 dage. Prøveabonnement er uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.


Allerede bruger? Log ind