Rigsrevisionen kritiserer 1813: Mål for ventetid og kvalitet er ikke opfyldt
1813 for kritik af Rigsrevisionen. Regionsrådsformand Sophie Hæstorp Andersen (S) støtter undersøgelse af akutordninger i alle regioner. - Foto: Per Morten Abrahamsen

Rigsrevisionen kritiserer 1813: Mål for ventetid og kvalitet er ikke opfyldt Mangel på sygeplejersker er en af de udfordringer, der har forhindret Hovedstadens akuttelefon i at nå sine mål, lyder det fra Rigsrevisionen.

For mange patienter venter for længe på, at deres opkald bliver besvaret, når de ringer 1813, og akuttelefonen gennemfører ikke tilstrækkelig kvalitetsvurdering af sin service. Det slår Rigsrevisionen fast i en beretning om Region Hovedstadens akuttelefon. »Rigsrevisionen vurderer, at Akuttelefonen ikke i tilstrækkelig grad har opfyldt mål for ventetid og kvalitet,« understreger Rigsrevisionen i beretningen, men tilføjer dog, at det er positivt, at 1813 systematisk følger kvaliteten af den telefoniske visitation. Udsving i svartider 1813´s mål er at besvare 90...

[reblex id='746785']

Denne artikel er forbeholdt abonnenter.

Log indEller opret en brugerprofil for at få adgang til artikler.Opret konto

Få Dagens Medicin gratis i 14 dage.

Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev og få gratis adgang til artikler på dagensmedicin.dk i 14 dage. Prøveabonnement er uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.


Allerede bruger? Log ind