Nyt selskab vil kæmpe for den nysgerrige samtale med patienten Sundhedsprofessionelle skal lære at strukturere samtaler ud fra patienternes dagsorden, lyder et af rådene fra den nye formand for Selskabet for Kommunikation i Sundhedsvæsenet, som en gruppe læger, sygeplejersker og kommunikationsfolk stiftede i denne uge.

Den efterhånden omfattende viden om god kommunikation med patienterne mangler stadig at blive implementeret mange steder i sundhedsvæsenet. Dette er en af de vigtigste årsager til, at en gruppe læger, sygeplejersker og kommunikationsfolk onsdag stiftede et nyt selskab for kommunikation i sundhedsvæsenet. Sygeplejerske, forskningsleder og professor Jette Ammentorp er valgt som formand. Tilbage i 2011 var hun initiativtager til et etableringen af et netværk for kommunikation i sundhedsvæsenet. Siden har de løbende holdt netværksmøder med fokus på forskning i kommunikation...

Denne artikel er forbeholdt abonnenter.

Log indEller opret en brugerprofil for at få adgang til artikler.Opret konto

Få Dagens Medicin gratis i 14 dage.

Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev og få gratis adgang til artikler på dagensmedicin.dk i 14 dage. Prøveabonnement er uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.


Allerede bruger? Log ind