Henrik Isaksen er kommunikations- og ledelseskonsulent.

Anerkendelse er vejen til trivsel og gode relationer Anerkendelse skaber både bedre relationer mellem læge og patient, og bedre trivsel på arbejdspladsen. Det mener ledelses- og organisationskonsulent.

I læge-patient-relationen er anerkendelse vigtig. For at nå hurtigt frem til slutmålet, kræver det, at lægen lytter aktivt, anerkender patientens udfordringer og stiller de rigtige spørgsmål. Ligeledes er værdsættelse et nøglebegreb for et godt arbejdsmiljø. Det mener kommunikations- og ledelseskonsulent Henrik Isaksen, der igen i år afholder kursus om den anerkendende samtale ved Lægedage 2019. »Anerkendelse og værdsættelse er – uanset om det er i forhold til personale eller patienter – et brugbart redskab til at sikre gode relationer og...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement