Markedsføring af klinik møder kritik
Den nye regionsklinik i Lemvig er ikke kommet så godt fra land som ønsket. I stedet for knap 7.000 borgere, er der kun læger til at dække det halve antal. Det har skabt en konkurrencesituation i byen.

Markedsføring af klinik møder kritik I Lemvig har 7.000 borgere skulle tilmelde sig et nyt lægetilbud i august. Det har fået en af områdets lægeklinikker til at henvende sig direkte til borgerne i lokalavisens annoncespalter. Fremstødet har fået PLO til at klage til regionen.

»Borgere i Lemvig og Bøvlingbjerg – Skynd jer og få det bedste sundhedstilbud!« Det er ikke længere kun det begrænsede antal speciallæger i almen medicin, som landets lægehuse kæmper om. I hvert fald ikke i Lemvig-området.  I en annonce, som har været bragt i Dagbladet Holstebro-Struer og Folkebladet Lemvig den seneste måned, har Nordic Medicare, som driver 16 lægeklinikker i Danmark, taget hvervekampagnen skridtet videre og målrettet sin markedsføring de midtjyske borgere og deres gule sygesikringskort.  »Vi har brugt den...

Denne artikel er forbeholdt abonnenter.

Log indEller opret en brugerprofil for at få adgang til artikler.Opret konto

Få Dagens Medicin gratis i 14 dage.

Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev og få gratis adgang til artikler på dagensmedicin.dk i 14 dage. Prøveabonnement er uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.


Allerede bruger? Log ind