Straf giver ikke mere læring, men hvordan lærer vi så? Jeg vil bytte al den snak om straf ud med en forpligtelse i sundhedsvæsnet til at sætte sig i spidsen for at sikre en fremtidig kultur med psykologisk tryghed, der er nysgerrig efter at italesætte, forstå, udbedre og sprede viden om fejl, skriver faren til Mathias, som døde af meningitis.

Denne artikel er forbeholdt abonnenter.

Log indEller opret en brugerprofil for at få adgang til artikler.Opret konto

Log ind

Få Dagens Medicin gratis i 14 dage.

Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev og få gratis adgang til artikler på dagensmedicin.dk i 14 dage. Prøveabonnement er uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.

En adgangskode vil blive sendt til din e-mailadresse.

Dine personlige data vil blive anvendt til at understøtte din brugeroplevelse på webshoppen, til at administrere adgang til din konto, og til andre formål, som er beskrevet i vores Politik for personoplysninger.


Allerede bruger? Log ind