Regioner vil udbrede dialogmøder ved patientklager Flere utilfredse patienter skal mødes med sundhedspersonalet, mener Danske Regioner.

En ny evaluering fra Patientombuddet viser, at flere patienter er tilfredse eller meget tilfredse med behandlingen af deres klagesag, hvis den afsluttes med en dialog med sundhedspersonalet. Derfor skal flere patienter tilbydes dialogmøder, mener Danske Regioner, som har nedsat en arbejdsgruppe, der skal følge op på dialogordningen. »Netop når dialogen om de enkelte klager i mange tilfælde kan være til gavn for både patienter og personalets fremtidige arbejde, så skal vi i regionerne se på, hvordan vi kan udbrede dialogmodellen og i...

Prøv Dagens Medicin gratis i 4 uger*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 4 uger.

Efter 4 uger fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement