Ikke første gang

Det er kun otte måneder siden, at DR sidst fik en næse for sin sundhedsjournalistik. Dengang blev Lægemiddelstyrelsen gjort til synderen i et TV-avis-indslag om en 15-årig pige, der døde, efter at lægerne på Aalborg Sygehus havde behandlet hendes astmaanfald med medicinen Solu-Medrol. Pigen fik anafylaktisk chok og døde af hjertestop. I indlægssedlen til præparatet var anafylaktisk chok ikke nævnt som en mulig bivirkning. Derfor fik Lægemiddelstyrelsen skylden. Den sag holdt heller ikke, og det fik DR’s lytter- og seerredaktør...