Har kunden altid ret? Hvis nu angsten har bidt sig fast, skal man så ikke imødekomme patientens ønske? Efter min mening nej.

En gylden regel i detailhandlen er, at kunden altid har ret. Spørgsmålet er, om denne betragtning kan videreføres til forholdet mellem læge og patient. Det er stensikkert, at hvis man som læge af og til betvivler de symptomer, som patienterne fremfører, må man før eller siden erkende, at hovmod står for fald. Man vil opleve, at ens bedrevidenhed kom til at koste patienten dyrt. Kun hvis man er heldig, får man ikke selv ørerne i maskinen, som en konsekvens af,...

Denne artikel er forbeholdt abonnenter.

Log indEller opret en brugerprofil for at få adgang til artikler.Opret konto

Få Dagens Medicin gratis i 14 dage.

Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev og få gratis adgang til artikler på dagensmedicin.dk i 14 dage. Prøveabonnement er uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.


Allerede bruger? Log ind