Blogs

Hvorfor kæmper I ikke noget mere for medlemmernes arbejdsvilkår? OK18: Det kan undre, at organisationerne ikke i større grad bruger overenskomstforhandlingerne til at kæmpe for at sikre deres medlemmer bedre arbejdsvilkår. Faglig stolthed og empati betyder for mange mere end den sidste hundredlap i lønforhøjelse. Det er også vigtigt for arbejdsgiverne at levere kvalitet, og derfor er vinderen af overenskomstforhandlingerne ikke den part, som har klemt de sidste mønter ud af modparten.
1 kommentar1-0 til lægen på gulvet Højesteretsdom er et kæmpe vink til Styrelsen for Patientsikkerhed om at slappe linen, når det gælder individer, og i stedet understøtte de seneste tyve års drejning væk fra straf. Men bemærk, at domstolen var i splid med sig selv.
Dette bør I se på, nye regionsmedlemmer Læsernes dom er ganske tydelig. Sundheden er plaget af manglende ressourcer, både i form af penge og personale. Det påvirker tydelig trivslen blandt de ansatte.
Procentregning i Sundhedsministeriet – spin eller svær kunst? Styrelsen for Patientsikkerhed skal styrke fokus på læring - men hvor meget skal der styrkes, når det kommet til stykket.
Medens vi venter på praksis- og sundhedsklynger Praksisklynger er første skridt mod et fagligt styret, ambitiøst arbejde med at sikre faglig og organisatorisk kvalitet.
Vangsteds svanesang? Er Anne Marie Vangsted fredet for en tid eller snart fortid som chef for Styrelsen for Patientsikkerhed? Det er dagens spørgsmål i kølvandet på den nyeste opsplitning af de øverste myndigheder i sundhedssektoren.
Forskning for folket Hvis man beskar den administrative stab med en tredjedel ville de resterende få travl med at passe deres arbejde fremfor at hitte på nye administrative procedurer. Vi ville få mere tid til patienterne og større arbejdsglæde.
Vi er alle direktører indenfor en radius af tre meter Den store udfordring er at ændre kulturen og få bredt ledelse mere ud, så forandringen understøttes af den enkelte medarbejder – ud fra mottoet ‘vi er alle direktører indenfor en radius af tre meter’.
