Debat
Debatindlæg sendes til: debat@dagensmedicin.dk. Spørgsmål kan rettes til Katrine Pinborg, redaktør, kapi@dagensmedicin.dk.
Et debatindlæg må være på maks. 4.000 anslag inkl. mellemrum, og redaktionen forbeholder sig ret til at redigere. Vedhæft gerne foto.
Alle indlæg lægges på dagensmedicin.dk og udvalgte indlæg bringes også i avisen.
Dagens Medicin optager ikke indlæg, som også er sendt til andre medier.
Speciallæger i front sender yngre læger i baggrunden
Tre dunk i hovedet for at sige sin mening Jeg har altid ment, at Dansk Selskab for Patientsikkerhed forsømmer forskningen. Det nye er, at når jeg siger det offentligt, så får jeg dunk med en gummihammer.

Nødråb til PLO’s bestyrelse Praktiserende læger fra Hvidovre føler sig svigtet af bestyrelsen og forlanger en forklaring på foreningens kursændring.
Det er ikke PLO’s opgave at skabe utryghed Det er lovlig brutalt at hævde, at jeg manipulerer. Hvad med PLO selv?
Ny akutordning dyrere – men bedre? Brugervenlig akuttelefon kan opnås uden at skippe den praktiserende læge som gatekeeper.
Et dyrt regnestykke Det er dyrt at nedlægge lægevagten, fordi gearingen af videnstabet på den nye orden er så stor.
Rammetankegang Gid at de kommende forhandlinger om rammen for sundhedsvæsenet rummer fleksibilitet. Ellers vil patienterne blive kastet rundt i systemet