Styrelsen for Patientklager blåstempler ‘Vælg Klogt’: Læger kan med ro i maven bruge anbefalingerne De 15 anbefalinger, der indtil videre er kommet fra Vælg Klogt, er så fagligt velfunderede, at læger trygt kan følge dem uden at frygte for at få en patientklage på halsen. Det siger styrelsesdirektør Lizzi Krarup Jakobsen.
Camilla Rathcke om opgør med nulfejlskultur: »Vi kan alle sammen komme til at begå fejl, uanset hvor dygtige vi er« Der er brug for et opgør med nulfejlskulturen i sundhedsvæsenet, hvis vi skal prioritere ressourcerne rigtigt, lyder det fra Den Lægefaglige Tænketank ATLAS i en ny analyse. Det bakker Lægeforeningens formand, Camilla Rathcke, op om. Hos Styrelsen for Patientklager kender de også til udfordringen og har stort fokus på, at deres processer og afgørelser er gennemsigtige.
Læger om lang ventetid på patientklager: Frygteligt frustrerende Det skader muligheden for at lære af fejl, når der går langt over et år med at behandle patienternes klagesager, påpeger lægeformand. Den lange ventetid bliver ikke løst foreløbigt, svarer direktøren for Styrelsen for Patientklager.
Sundhedsminister udnævner direktør for ny patientklagestyrelse Fagdirektør fra Skat tiltræder 1. maj som direktør i Styrelsen for Patientklager.