Engagement i ledelse  – og et begrænset antal patienter – sikrer kvalitet i praksis

Engagement i ledelse – og et begrænset antal patienter – sikrer kvalitet i praksis Praksislægers brug af egen kvalitetsrapport afhænger ifølge et nyt dansk studie i høj grad af deres engagement i ledelse. Jo mere de engagerer sig, jo tættere følger de deres data. Det kan løfte kvaliteten – som dog bliver truet, hvis antallet af patienter bliver for højt. 

Praksislægens engagement i ledelse er i meget høj grad afgørende for, at lægen bruger egne kvalitetsrapporter i sit arbejde med at forbedre kvaliteten i egen praksis. Derudover kan brugen af kvalitetsrapporter forbedre kvaliteten af klinikkens service på flere punkter. Det er hovedkonklusionen af en kombineret spørgeskemaundersøgelse og registerstudie, som Peder Ahnfeldt-Mollerup, ph.d. og praktiserende læge […]

Desværre, kun abonnenter har adgang til at læse denne artikel.

Få et prøveabonnement