Selvom der har været store problemer med bl.a. ventetider og arbejdsmiljø hos Akuttelefonen 1813, har hovedstaden ifølge regionsrådsformand Lars Gaardhøj (S) den helt rigtige model for at kunne yde akut hjælp til borgerne.Foto: Danske Regioner

Taskforce kommer med 16 anbefalinger til forbedringer af Akuttelefonen 1813 På tirsdagens møde i Region Hovedstadens forretningsudvalg var der bred politisk opbakning til den plan for Akuttelefonen 1813, som en taskforce med den lægefaglige koncerndirektør i spidsen netop er nedkommet med.

Hovedstaden har den rigtige model med Akuttelefonen 1813, men der er store udfordringer med robustheden og ventetiden. Sådan lyder konklusionen fra regionsrådsformand Lars Gaardhøj (S) og flere medlemmer af regionens forretningsvalg, efter at regionens forretningsudvalg i går, tirsdag, diskuterede fremtiden for Akuttelefonen 1813. På mødet skulle politikerne drøfte og tage stilling til den plan for, hvordan svartiderne kan nedbringes markant, og hvordan driften samtidig kan gøres mere robust, som en taskforce med lægefaglig koncerndirektør Dorthe Crüger i spidsen har arbejdet...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage

Du får fri adgang til alt indhold, samt vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalt abonnement, med mindre du opsiger forinden.

(PS: Som læge/medicinstuderende er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis)

Køb abonnement