Patienter trækker klager tilbage efter undskyldning Flere af Hovedstadens patientklager bliver trukket tilbage efter en forklaring og en undskyldning fra hospitalernes personale.

Det kan betale sig at tale med de patienter, der klager til Patientombuddet efter en behandling på sygehuset. Det har Region Hovedstadens hospitaler opdaget, efter de i 2011 gennemførte 163 såkaldte dialogsamtaler med nogle af de patienter, der har valgt at klage over den behandling, de har fået på et af hovedstadens sygehuse. 66 patientklager blev trukket tilbage efter en snak med behandlerne, og i halvdelen af tilfældene skulle der blot en undskyldning for behandlingen til, viser svarene fra en...

Prøv Dagens Medicin gratis i 4 uger*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 4 uger.

Efter 4 uger fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement