Kampagne øgede kendskab til prostatakræft Patientforeningen Propa brændte hele sin formue af på en omdiskuteret kampagne, som skulle øge danske mænds kendskab til symptomerne på prostatakræft, men det virkede.

Kampagnens hovedbudskab var, at hyppig vandladningstrang kan skyldes prostatakræft, og en ny kendskabsanalyse viser ifølge cancer.dk, at kampagnen har haft stor effekt. Antallet af mænd i gruppen over 50 år, som kender til, at hyppig vandladningstrang kan være et symptom på prostatakræft, er således fordoblet i løbet af kampagnen.  »Flere mænd kender nu symptomerne og har derfor en mulighed for at reagere, når de oplever dem. Derfor tror jeg, at kampagnen vil betyde, at flere overlever prostatakræft og med en...

Prøv Dagens Medicin gratis i 4 uger*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 4 uger.

Efter 4 uger fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement