Hjælp patienterne Patientklager: En patientmægler kunne afhjælpe vrede og frustrationer hos både klager og indklagede i patientklagesager

Omkring 40 pct. af alle klager i Sundhedsvæsenets Patientklagenævn skyldes dårlig kommunikation. Ved at indføre en patientmægler kunne man afhjælpe vrede og frustrationer hos klager og indklagede. Dårlig kommunikation kan påføre patienter og pårørende vrede og sorg. For nogle er den eneste mulige forløsning på dette en patientklage, som kræver ressourcer af alle involverede parter inklusive klager. Kun i en fjerdedel af klagerne rejses der kritik af fagpersonen. Mange klagere sidder tilbage med en frustration, når afgørelse af klagen kommer....

Prøv Dagens Medicin gratis i 4 uger*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 4 uger.

Efter 4 uger fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement