Senior Projektleder for Life Science kongress Wonderful Copenhagens kongresteam

Dette job er udløbet

Om stillingen
Igennem mange år har København været en af verdens mest populære byer at afholde internationale møder og kongresser i. Øget international konkurrence, en udbygning af kongreskapaciteten og en global pandemi kalder på en fortsat intensiveret indsats og udvikling af vores virke.

Life science er det fagområde, der bliver afholdt flest kongresser indenfor. Når de afholdes i København, er de ikke alene med til at skabe en vigtig turismeøkonomisk omsætning, men er også en løftestang til at skabe en større, bredere samfundsmæssig værdi og positiv forandring indenfor såvel forskningen, life science virksomheder og ikke mindst borgerne.

Vi søger nu en Senior projektleder til vores kongresteam, som kan drive en større portefølje af internationale life science foreninger, byde på disses kongresser og bidrage til en stærk kobling til det danske life science miljø indenfor de fagområder, porteføljen dækker. Det er en stilling, der ligger i krydsfeltet mellem langsigtet relations arbejde, salg og markedsføring, og strategisk stakeholder management.

Dine kerneopgaver:
Vinde internationale life science kongresser til hovedstadsområdet:

  • Varetage og udbygge egen portefølje af life science kongresser med potentiale for fremtidig afholdelse i København
  • Fastlægge strategi for salg og budproces samt udarbejde budmateriale
  • Identificere og engagere lokale stakeholders relevante for de enkelte kongresser herunder academia, virksomheder, organisationer og offentlige myndigheder
  • Promovere København og de enkelte kongresbud overfor internationale foreninger og beslutningstagere
  • Opbygge og pleje relationer til internationale foreninger og arrangører
  • Samarbejde tæt med medlemmer af Meetingplace netværket
  • Foretage løbende research på life science kongresser og kvalificering af leads
  • Planlægge og gennemføre site inspections
  • Deltage i Wonderful Copenhagen’s Life Science Alliance

Vi forventer, at du:

  • Har en relevant videregående uddannelse og min. 3-5 års relevant erhvervserfaring, måske fra en medicinalvirksomhed, lægevidenskabeligt selskab, netværksorganisation eller PCO
  • Har overblik over aktørerne i dansk life science’s økosystem
  • Er en dygtig projektleder, med solid og dokumenteret erfaring i at arbejde med tværsektorale offentlig/private samarbejder og som mestrer værktøjer som tidsstyring, interessenthåndtering, CRM mv.
  • Arbejder selvstændigt og analytisk med en stærk, strategisk forståelse for organisationer og projektprocesser og en veludviklet evne til at få ting igennem
  • Kan arbejde både visionært og med den praktiske detalje
  • Er resultat- og markedsorienteret samt har faglig og personlig autoritet
  • Er fleksibel og forandringsvillig og har selv lyst til at bidrage og præge den udvikling som mødeindustrien er i gang med
  • Kan begå sig på alle organisationsniveauer (organisatorisk tæft)
  • Stærk relations-skabende karakter med stort netværk
  • Behersker dansk og engelsk på højt professionelt niveau i skrift og tale
  • Kan lide at arbejde med en bred vifte af interessenter, nationalt såvel som internationalt
  • Er vedholdende og trives med langsigtede mål, men kan også håndtere korte deadlines
  • Er engageret, løsningsorienteret og har diplomatisk sans
  • Brænder for København!

Det er en fordel, hvis du har:

  • Et godt netværk indenfor life science virksomheder/forskningsmiljøer eller internationale foreninger
  • Viden om eller interesse for medical compliance
  • Været involveret i tiltrækning, planlægning eller afvikling af kongresser

Introduktion til Wonderful Copenhagens Convention afdeling og Kongresteamet
Wonderful Copenhagens Convention afdeling arbejder med tiltrækning af møder, kongresser og events til hovedstadsområdet og huser tillige sekretariaterne for Meetingplace (private partnere) og MeetDenmark (Det nationale udviklingsselskab for erhvervsturismen).

Afdelingen er internationalt anerkendt som værende en af verdens ledende convention bureauer.

Kongresteamet i afdelingen arbejder med tiltrækning af internationale kongresser og store corporate møder. Det gør vi bl.a. ved at motivere og støtte danskere til at påtage sig værtskaber for internationale kongresser i København. Sideløbende bearbejder vi internationale beslutningstagere for at styrke Københavns position i forhold til konkurrerende storbyer i hele verden. Vi arbejder også målrettet med at sikre det størst mulige udbytte af kongresserne ved strategisk og systematisk at koble foreningskongressen sammen med ledende danske kompetencer og netværk inden for det fagområde kongressen omhandler.

Kongresteamet består af 13 professionelle, engagerede og resultatorienterede kolleger. Vores kultur er åben, fleksibel, omsorgsfuld og med masser af humor. Vi er ambitiøse og ser samarbejde i teamet såvel som på tværs af afdeling og hus som helt centralt for at skabe succesfulde resultater.

Der kan forekomme rejser i forbindelse med arbejdet.

Dette er en fuldtidsstilling.

Ansøgning og CV indsendes via
https://candidate.hr-manager.net/ApplicationForm/SinglePageApplicationForm.aspx?cid=1185&departmentId=18956&ProjectId=143679&MediaId=5

hurtigst muligt og senest søndag d. 27. juni. Ansøgninger behandles løbende. Vi modtager ikke ansøgninger sendt som brev eller mail.

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Bettina Reventlow-Mourier på brm@woco.dk

For flere informationer om Wonderful Copenhagen’s Convention Bureau: Copenhagen CVB – Frontpage | Copenhagen Convention Bureau (wonderfulcopenhagen.com)