Se dig selv som serviceperson Kald alle ydelser for kerneydelser. Det giver større arbejdsglæde, som smitter af på patienterne

Aldrig har antallet af patientklager været større. Aldrig har tilfredsheden med sygehusene været større. Aldrig har patienterne været mere i centrum. Aldrig har der været brugt så mange penge på sundhedsvæsenet. Aldrig har patienterne været mere krævende. Hvorfor dette paradoks? Hvad gør vi galt? Forklaringen ligger måske snublende nær. På et sygehus opererer man med to begreber: kerneydelser, som er det, lægerne laver, dvs. selve operationen – og periferiydelser, som er det, de andre laver, dvs. omsorg, pleje, rengøring, måltider...

Prøv Dagens Medicin gratis i 4 uger*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 4 uger.

Efter 4 uger fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement