Bedre service hos slagteren end hos lægen

»Det er dårligt og helt utidssvarende service. Selv hos slagteren kan du se dit nummer i køen. Det må være rimeligt, at lægen også har kvalitetsmål som f.eks., at 9 af 10 skal igennem på telefonen inden fem minutter.« Ulla Astmann, formand for Danske Regioners sundhedsudvalg (S). Kommentar til undersøgelse foretaget af Capacent: Blandt 1.000 patienter venter 8 pct. over 20 min. i telefonen til den praktiserende læge, 10 pct. 10-20 min. 3 pct. opgav og kom aldrig igennem.
Overenskomstforhandlingerne mellem...

Prøv Dagens Medicin gratis i 4 uger*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 4 uger.

Efter 4 uger fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement