Overlæge til Medicinsk Afdeling Holbæk Sygehus - quicknr. 21363

Dette job er udløbet

Vi kan tilbyde et fremragende arbejdsmiljø med en god stemning, højt motiverede og velkvalificerede medarbejdere, der indgår i et tæt samarbejde med den lægelige stab.

Region Sjælland har et befolkningsgrundlag på ca. 820.000 borgere og Holbæk Sygehus er udpeget som akutsygehus med egen sygehusledelse.

Holbæk Sygehus indgår i Københavns Universitets Hospital, som er et samarbejde mellem Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet ved Københavns Universitet og sygehusene i Region Hovedstaden og Region Sjælland.

Medicinsk Afdeling, Holbæk Sygehus

Medicinsk Afdeling på Holbæk Sygehus varetager intern medicinske grenspecialer i endokrinologi, nefrologi, kardiologi, apopleksi fase I, geriatri, medicinsk gastroenterologi, lunge- medicin og allergologi, apopleksi fase II og reumatologi og afdelingen råder over 165 stationære sengepladser.

Den 1. februar åbnede vi Medicinsk Fællesambulatorium, som sikrer at patienten på en og samme dag får mulighed for at møde læger fra forskellige subspecialer. Vi lægger vægt på sammenhængende patientforløb og anerkender et nødvendigt tværfagligt fokus med høj grad af samarbejde og tid til kollegial rådslagning som naturlige forudsætninger herfor.

Reumatologisk afsnit

Ambulatorium

Det reumatologiske afsnit varetager på specialeniveau behandling af patienter med inflammatoriske led- og bindevævssygdomme samt patienter med osteoporose.

Overlægen kommer til at varetage, på lige fod med afsnittets øvrige speciallæger, behandling af patienter med reumatiske sygdomme. Der er også mulighed for at arbejde i osteoporoseklinikken hvis der er interesse for det. Hvis der er særlige interesseområder, som f.eks ultralyd eller forskning, vil der så vidt muligt tages hensyn til det i ugeprogrammet.

Der findes seks ultralydsapparater i ambulatoriet.

Der er tilknyttet ambulatoriet en afdelingssygeplejerske, fem reumatologi sygeplejersker og en osteoporose sygeplejerske.

Speciallægestaben i reumatologi består af en specialeansvarlig overlæge, fire overlæger og to læger i hoveduddannelse i reumatologi. En professor i endokrinologi er også tilknyttet osteoporoseklinikken. Osteoporoseklinikken, som er tilknyttet reumatologisk ambulatorium, har modtaget sølvstatus fra International Osteoporosis Foundation (IOF) som det første i Danmark og det fjerde i norden.

Ud over ambulatorievirksomheden vil der være tilsyn på diverse andre afdelinger på sygehuset, samt telefonisk rådgivning, både internt og eksternt.

Kvalifikationer

Stillingerne ønskes besat med overlægekvalificerede speciallæge i intern medicin/reumatologi, samt erfaring indenfor rehabilitering.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Ansættelsen er betinget af modtagelse af tilfredsstillende børneattest.

Du kan læse mere om Holbæk Sygehus på www.regionsjaelland.dk

Yderligere oplysninger

Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til specialeansvarlig overlæge Per Johansen, 59 48 46 10 eller ledende overlæge Henrik Ancher Sørensen, 59 48 45 01.

Holbæk Sygehus anvender en vurdering af de syv kompetencer (Medicinsk ekspert, Kommunikator, Samarbejder, Leder/administrator, Sundhedsfremmer, Akademiker og Professionel) i den faglige bedømmelse.

Ansøgere bedes i ansøgningen – med bedst mulig dokumentation – forholde sig konkret til de syv kompetencer.

Ansøgning bilagt speciallægeautorisation og cv sendes til
Holbæk Sygehus
Medicinsk Afdeling 14-3
Att.: Ledende overlæge Henrik Ancher Sørensen
Smedelundsgade 60
4300 Holbæk
via: hol-medicin@regionsjaelland.dk

Ansøgningsfrist 14.10.16

Ansættelsessamtaler i uge 43

Vi ser frem til at høre fra dig.

Om Region Sjælland

Vi er regionens største arbejdsplads med mere end 17.000 medarbejdere og et budget på 17 mia. kroner. Vi løser opgaver inden for sundhed, psykiatri og regional udvikling og driver en række sociale institutioner. Klik ind på www.regionsjaelland.dk og læs mere om regionens opgaver, struktur og geografi. Du finder os også på Facebook, Twitter og LinkedIn.