Debat
Debatindlæg sendes til: debat@dagensmedicin.dk. Spørgsmål kan rettes til Katrine Pinborg, redaktør, kapi@dagensmedicin.dk.
Et debatindlæg må være på maks. 4.000 anslag inkl. mellemrum, og redaktionen forbeholder sig ret til at redigere. Vedhæft gerne foto.
Alle indlæg lægges på dagensmedicin.dk og udvalgte indlæg bringes også i avisen.
Dagens Medicin optager ikke indlæg, som også er sendt til andre medier.
Valget mellem læger og sygeplejersker Hvem skal betjene 1813 i hovedstaden - det bør være et afgørende spørgsmål, når man sætter sin stemme den 19. november.

Almen medicinere i hovedstaden får en ringere uddannelse Nedlæggelsen af lægevagten i Region Hovedstaden betyder, at de kommende speciallæger ikke får de nødvendige kompetencer til at visitere akut dårlige patienter
Al grund til bekymring for ny akutordning Visiterende sygeplejersker undervurderer graden af akuthed i 20-40 pct. af tilfældene.
Forkerte påstande bliver ikke rigtige af at blive gentaget Region Nordjylland er ikke del af nogen konspiration. Regionen har kun én interesse og det er at sikre vores borgere en praktiserende læge og helst på helt ordinære betingelser.
KRIS og RADS er til for patienternes bedste Det er faktisk således, at vi i Danmark – sammenlignet med Sverige, Norge og Storbritannien – er utroligt hurtige til at indføre nye lægemidler på de behandlende sygehusafdelinger.
Derfor er jeg utryg ved Falck Healthcare 11 punkter, der giver anledning til bekymring over det nordjyske arrangement i almen praksis
Hvad nu hvis en indberettet bivirkning også er en skade? Når man som sundhedsperson indberetter bivirkninger af medicin, er man ifølge loven forpligtet til også at informere patienten om erstatningsmulighederne.
Suzan Lenz har i hvert fald min forståelse Min deltidspraksis fik også en henvendelse fra Sundhedsstyrelsen, som var intimiderende og nedladende.