Hoveduddannelsesstilling almen medicin i Nuuk, Grønland

Dette job er udløbet

Dronning Ingrids Sundhedscenter i Nuuk er fysisk placeret i forbindelse med landshospitalet, Dronning Ingrids Hospital, (DIH) i Nuuk. Sundhedscenteret er et moderne sundhedscenter der varetager den primære sundhedstjeneste for Nuuk sundhedsdistrikt samt tilknyttede bygder. Vi er 8 speciallæger i almen medicin og 6 uddannelseslæger i klinikken.

Sundhedscenteret minder i dagligdagen om en dansk almen praksis, herudover har vi hele døgnet vagtlæge og skadestuefunktion, som på skift varetages af læger ansat på sundhedscenteret. Dette medfører at stort set alle typer af patienter modtages og bliver behandlet eller visiteres til DIH. For alle uddannelsesforløb er der supervision. Samtlige vagter er superviseret. Supervisionen er individuelt tilpasset efter hvilke kvalifikationer den enkelte læge besidder. Vi garantere du får en bred erfaring gennem et forløb der er udviklende både fagligt og personligt. En forudsætning for et godt ophold er at du evner at indgå i et samarbejde med forskellige faggrupper.

Dronning Ingrids -Sundhedscenter og -Hospital i Nuuk er godkendt som uddannelsessted i specialet almen medicin for samtlige sygehusspecialer beskrevet i Målbeskrivelsen for Almen Medicin (DSAM). Dette betyder, at et fuldstændigt uddannelsesforløb med henblik på opnåelse af Sundhedsstyrelsens godkendelse som speciallæge i almen medicin kan gennemføres i Grønland.

Den lægelige videreuddannelse i Grønland tilrettelægges i samarbejde med videreuddannelsessekretariatet i Region Syd, Vejle. Obligatoriske kurser i introduktionsforløbet vil blive afholdt i Nuuk. Uddannelsesprogrammer kan læses på: http://peqqik.gl/Footerpages/Uddannelse/Yngre_laegers_videreuddannelse.aspx

Løn- og ansættelsesforhold:
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Naalakkersuisut og Lægeforeningen. Udgifter til gennemførelse af de obligatoriske kurser afholdes af midler fra en central pulje.

Rejse og boligforhold:
Fri tiltrædelsesrejse og bohaveflytning fra Danmark, Norge, Sverige, Færøerne eller Island til Grønland, og efter endt ansættelse fri fratrædelsesrejse og bohaveflytning retur.

Der vil til stillingen kunne anvises bolig efter gældende regler. Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant. Der kan være varierende afstand til arbejdsstedet.

Kontakt/Information:
Nærmere oplysninger om stillingerne kan indhentes hos Almen medicinsk uddannelseskoordinator Gert Mulvad GM@PEQQIK.GL eller Ledende regionslæge Jesper Olesen JEOL@PEQQIK.GL mobil +299 53 05 08

Generelle oplysninger om løn og ansættelsesforhold kan desuden fås ved henvendelse til personalekonsulent Gitte Johnsen Lynge på telefon +299 34 42 15 eller på e-mail: GIJO@PEQQIK.GL

Ansøgning:
Ansøgning bilagt autorisation og anden relevant dokumentation (CV) samt MRSA erklæring, udfyldt reference-, oplysnings- og boligskema, der rekvireres fra Personaleadministrationen i Styrelsen for Sundhed og Forebyggelse eller på http://peqqik.gl/Footerpages/Uddannelse/Ansaettelse_i_sundhedsvaesenet.aspx, bedes tilsendt til e-mail adresse: PERSONALE@PEQQIK.GL

Ansøgningsfrist: 30. november 2016