Sektionsleder søges til Lægemiddelstyrelsens Sektion for Lægemiddelbivirkninger

Dette job er udløbet
Om os
Du bliver leder i en organisation, som har visionen om via innovation og løbende forbedringer at blive en af Europas førende lægemiddelstyrelser. Aktuelt arbejdes der intensivt på at fastlægge en perspektivrig 5-årig strategi. Enhed for Lægemiddelsikkerhed & Medicinsk Udstyr overvåger og forbedrer sikkerheden ved brugen af markedsførte lægemidler og medicinsk udstyr. Enheden består af fire sektioner, og vi søger en leder til den nyetablerede Sektion for Lægemiddelbivirkninger.

Du bliver del af et nyt og ambitiøst ledelsesteam i enheden, der har ansvaret for at sikre høj faglighed og udvikling, effektiv driftsledelse og den bedst mulige arbejdsplads.

Dine arbejdsopgaver

Du vil med reference til enhedschefen få det faglige, personalemæssige og driftsmæssige ledelsesansvar for en velfungerende gruppe bestående af 11 dygtige og engagerede akademiske medarbejdere. Det er afgørende, at du holder fokus på drift og resultater, men også sikrer udvikling og bevareret godt arbejdsmiljø. Med omdrejningspunkt i daglig og nærværende ledelse i sektionen sikrer du en effektiv driftsledelse og bidrager aktivt til, at enheden når de fastlagte mål. Du har en stor kontaktflade til sundhedsvæsenet, lægemiddelindustri og myndigheder, og en vis pressekontakt må forventes.

Sektionens primære opgave er at drive den danske bivirkningsdatabase. Grundlaget herfor er indberetninger fra borgere, industrien og sundhedsprofessionelle, som valideres og kodes med henblik på signalgenerering og analyse i en af enhedens andre sektioner. Samarbejde med eksterne parter på IT-området samt udvikling af IT systemerne omkring databasen er også forankret i denne sektion. ´

Arbejdet indebærer også konkret bistand til og samarbejde med borgere, lægemiddelvirksomheder og sundhedsprofessionelle vedrørende indberetning af bivirkninger og dataudveksling.

Din baggrund

Du har en sundheds- eller naturvidenskabelig uddannelse og har igennem din karriere opbygget faglige kompetencer inden for lægemiddelsikkerhed og inden for ledelse. Vi forventer, at du:
  • Har flair for effektiv driftsledelse og erfaring med personaleledelse
  • Har erfaring inden for enten lægemiddel- eller sundhedsområdet
  • Har erfaring med at arbejde i krydsfeltet mellem administration og politik
  • Formår at sætte retning og skabe resultater gennem andre
  • Har stærke samarbejds- og kommunikationsevner
  • Har interesse for data og IT udvikling
  • Kommunikerer ubesværet både på dansk og engelsk.
Vi lægger desuden vægt på, at du er fleksibel, robust og trives i en travl og afvekslende hverdag, hvor prioritering af opgaver er en naturlig del.

Vi tilbyder  

Et meningsfuldt arbejde. Du vil blive en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger, får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer inden for et bredt felt.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst for akademikere i staten mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Du vil blive ansat som chefkonsulent.
Tiltrædelse snarest muligt.

Vil du vide mere?  

Du kan få mere at vide om jobbet ved at kontakte enhedschef Janne Lehmann Knudsen på tlf. 44 88 97 44 eller sektionsleder Benedicte Lunddahl på tlf. 44 88 97 55.

Er du interesseret?  

Så send os din ansøgning med CV og eksamensbevis elektronisk via linket nederst i stillingsannoncen på www.lmst.dk/job eller “Ansøg her!” senest den 10. november 2016.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uger 45-46.
Alle interesserede, uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold, opfordres til at søge stillingen.