Debat
Debatindlæg sendes til: debat@dagensmedicin.dk. Spørgsmål kan rettes til Katrine Pinborg, redaktør, kapi@dagensmedicin.dk.
Et debatindlæg må være på maks. 4.000 anslag inkl. mellemrum, og redaktionen forbeholder sig ret til at redigere. Vedhæft gerne foto.
Alle indlæg lægges på dagensmedicin.dk og udvalgte indlæg bringes også i avisen.
Dagens Medicin optager ikke indlæg, som også er sendt til andre medier.

Kære patient, vi er her for dig… Patienten er ligeglad med, om han møder den ene eller den anden speciallæge — han vil bare tages hånd om af et kompetent og interesseret personale.
Regeringen er i færd med at fejlbehandle de studerende Reform vil tvinge de studerende endnu hurtigere igennem bl.a. medicinstudiet. Det rammer bl.a. muligheden for at tage orlov under kandidatdelen
Det er kejseren, som er nøgen Poul Videbech leverer en forstemmende og nedgørende anmeldelse af den banebrydende bog ‘Anatomy of an Epidemic’

Endelig et enstrenget akutsystem Lægevagten og akutmodtagelserne har levet hvert deres adskilte liv med absurde situationer til følge. Vi kunne have løst tingene sammen med praksislægerne, men viljen var der ikke.
Vores beregninger holder Der er en betydelig overlevelsesgevinst ved at lade Roskilde Sygehus udføre akut ballonudvidelse
Speciallæger i front sender yngre læger i baggrunden
Tre dunk i hovedet for at sige sin mening Jeg har altid ment, at Dansk Selskab for Patientsikkerhed forsømmer forskningen. Det nye er, at når jeg siger det offentligt, så får jeg dunk med en gummihammer.