Styrelsen for Patientsikkerhed søger medarbejdere med sundhedsfaglig uddannelse til kontor i Aarhus

Dette job er udløbet

Brænder du for at arbejde med at vi har et sikkert og lærende sundhedsvæsen? Vil du være med til at skabe det sundhedsfaglige grundlag for afgørelser af klagesager? Så er du måske vores nye medarbejder.

Vi har to ledige stillinger i Visitation og Sagkyndige med arbejdssted i Aarhus. Den ene stilling er en varig fuldtidsstilling mens den anden stilling er en tidsbegrænset stilling på et år.

Om kontoret  

Visitation og Sagkyndige modtager og forbereder klagesagerne inden de overgår til de juridiske sagsbehandlere i Behandlingsklager og Erstatning. Du vil indgå i det sundhedsfaglige team, der er i kontoret. Det sundhedsfaglige team yder sundhedsfaglig sparring og rådgivning til juristerne i Visitationen og til de juridiske sagsbehandlere i vores enheder for behandlingsklager. Herudover har det sundhedsfaglige team et tæt samarbejde med vores mange sagkyndige, dvs. det korps af sundhedsfaglige, der vurderer behandlingen i de enkelte klagesager. Det sundhedsfaglige team screener alle klagesager for fremadrettede risici for patientsikkerheden, ligesom teamet systematisk følger op på klagesager og afgørelser for at sikre læring.

Dit arbejde  

Dine primære arbejdsopgaver er, at:
  • Sikre optimal anvendelse af sagkyndige
  • Sikre den sundhedsfaglige kvalitet i de sagkyndiges vurderinger
  • Sikre opsamling, kalibrering og læring af klagesager og afgørelserne
  • Medvirke til, at vores korps af sagkyndige er optimalt dimensioneret og korrekt sammensat
  • Bistå klagecentrets jurister med sundhedsfaglig rådgivning ved behandling af klagesager
  • Medvirke til at sikre hurtig sagsbehandling
  • Varetage undervisning internt og eksternt
  • Screene klagesager for fremadrettede risici for patientsikkerheden
Din uddannelse og erfaring

Vi søger sundhedsfaglige medarbejdere. Du kan være læge, sygeplejerske, fysioterapeut eller med anden sundhedsfaglig akademisk baggrund. Vi lægger stor vægt på gode kommunikations- og samarbejdsevner, da arbejdet indebærer samarbejde med både interne og eksterne kollegaer.

Dine personlige kvalifikationer  

Vi lægger vægt på at du har flere års klinisk erfaring inden for sundhedsvæsenet herunder det at være i dialog og samarbejde med forskellige faggruppe. Vi prioriterer, at du har:
  • Erfaring med sagsbehandling og administrative opgaver
  • Et godt overblik og selvstændigt kan tilrettelægge dine arbejdsopgaver
  • Gode kommunikations- og samarbejdsevner, herunder mestrer både mundtlig og skriftlig formidling
  • Gerne klinisk erfaring fra psykiatrien
Herudover lægger vi vægt på:
  • At du tager ansvar for dit arbejde og leverer resultater til tiden
  • At du er motiveret af at nå fastsatte kvalitets- og produktionsmål
  • At du arbejder systematisk og målrettet
Vi tilbyder

Et meningsfuldt arbejde med samfundsnyttige opgaver. Du vil blive en del af et aktivt fagligt miljø, med dygtige og engagerede kollegaer og sagsbehandlere.

Du får et tæt samarbejde med vores jurister og de lægefaglige medarbejdere. Du vil få et spændende job med afvekslende og udfordrende opgaver, hvor du får kendskab til mange sundhedsfaglige problemstillinger. Du vil komme til at arbejde i et tværfagligt arbejdsmiljø med dygtige kollegaer bl.a. læger, oversygeplejersker, specialkonsulenter og jurister. Du får rig mulighed for at lære nyt.

Vores arbejdsklima er energisk, uformelt og præget af et stort fagligt engagement og gensidig respekt.

Om ansættelsen  

Du bliver enten ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation, eller den til enhver tid gældende overenskomst for læger i staten mellem Finansministeriet og Yngre Læger, jf. bilag 3. Læger på Sundhedsministeriets område, eller efter Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10.

Din ugentlige arbejdstid er på 37 timer.

Kontakt os gerne  

Du kan få mere at vide om jobbet ved at kontakte kontorchef, overlæge Torben Hærslev på tlf.nr. 72 22 90 50 eller læge Lisa Michaelsen på tlf. nr. 72 22 90 57.

Er du interesseret?

Klik på “Søg job” og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 2 og 3.

Generelt om styrelsen

Styrelsen for Patientsikkerhed arbejder for, at det er trygt at være patient i det danske sundhedsvæsen. Vi fører bl.a. tilsyn med autoriserede sundhedspersoner og sundhedsorganisationer, udsteder autorisationer til 16 forskellige autoriserede faggrupper, og vi behandler klager fra patienter og ankesager om erstatninger. Vi administrerer desuden rapporteringssystemet om utilsigtede hændelser i sundhedsvæsenet, ligesom vi administrerer EU-reglerne om sygesikring ved behandling i udlandet.

På det grundlag bidrager vi til, at sundhedsvæsenet lærer af fejl og forebygger gentagelser.

Vi er mere end 450 medarbejdere og har tilknyttet over 700 sagkyndige konsulenter, der dækker de sundhedsfaglige specialer inden for hele sundhedsområdet.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.