Vildledende reklame Novartis? kampagne for Diovan har karakter af bevidst vildledning af læger og patienter

Af VILDLEDENDE REKLAME ER stærke ord, men ikke desto mindre er de en nærliggende association, når man læser Novartis? seneste beskrivelse af en markedsføringskampagne for Diovan i en stort opsat annonce i forrige nummer af Dagens Medicin. »Få blodtrykket i mål eller pengene tilbage« angives som princippet for kampagnen, men når man nærlæser materialet, fremgår det, at Novartis tilbyder at tilbagebetale medicinudgifter, hvis et af to behandlingsmål, nemlig 140 mmHg systolisk eller 90 mmHg diastolisk ikke er nået efter tre...

Prøv Dagens Medicin gratis i 4 uger*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 4 uger.

Efter 4 uger fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement