»Vi skal ikke kun levere kvalitet. Vi skal også levere omsorg« Et nyt stort projekt vil indsamle og benytte patienters oplevelse som kvalitetsparameter. Hospitalsdirektør Peder Jest betragter det som et kulturskifte.

Der er ikke den organisation, der beskæftiger sig med en eller anden form for sundhed, der ikke taler om, at patienten skal i centrum. Det er blevet et mantra i sundhedsvæsenet, og nu sætter et nyt stort projekt fokus på, hvordan patientens oplevelser i sundhedsvæsenet kan bruges til at forbedre kvaliteten i behandlingen. Bag projektet står VibIS (Videnscenter for Brugerinddragelse i Sundhedsvæsenet), Danske Patienter og Trygfonden og en stor gruppe af topfolk fra kommuner, regioner, hospitaler og almen praksis, som...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement