Uddannelse bør adskilles fra markedsføring Hverken de lægevidenskabelige selskaber, lægerne eller lægemiddelindustrien har råd til at risikere sin troværdighed i befolkningen ved at blande tingene sammen

LÆGEMIDDELINDUSTRIFORENINGENS FORMAND JØRGEN Jørgensen genfremsætter i Dagens Medicin nr. 13/04 et forslag om at kvalitetssikre industriens mødeaktiviteter som efteruddannelse af læger ved en uafhængig godkendelse af deres faglige indhold. En sådan akkreditering vil ikke løse problemet. Problemet er nemlig dybt forankret i det forhold, at industriens informationsaktiviteter over for læger som udgangspunkt har til formål at markedsføre industriens produkter, og at de med det udgangspunkt vil være præget af selektionsbias på en række områder. Industriens mødeaktiviteter omhandler typisk de lægefaglige...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement