Telefoninterview med patienter skal forbedre kvaliteten 10 ortopædkirurgiske afdelinger får bedre og hyppigere tilbagemeldinger fra patienter

Patienter behøver ikke bøvle med et spørgeskema, men kan give deres umiddelbare mening til kende mundtligt, og hver afdeling får en hidtil uset hurtig og hyppig respons på, hvordan patienterne synes, at de informerer, smertebehandler osv. Det er ideen i et nyt projekt, som ti ortopædkirurgiske afdelinger i Københavns Amt, Frederiksborg Amt og Hovedstadens Sygehusfællesskab deltager i. Ca. 70 tilfældigt udvalgte patienter fra hver afdeling bliver ringet op af analyseinstituttet Vilstrup efter udskrivelsen. Deres tilbagemeldinger, som er anonyme, bearbejdes, så...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement