Sundhedsvæsenet kan ikke blive et nulfejlssystem Sundhedsvæsenet bør fokusere mere på alt det, der går godt, og lære af det.

Svendborg-sagen blev kulminationen på en længe opsparet frustration hos mange af landets læger og udløste et kollektivt oprør, der ikke er set i omfang siden Yngre Lægers oprør i 1981. Vreden blev rettet mod Styrelsen for Patientsikkerhed, men er vel i lige så høj grad udtryk for en frustration over tiltagende pressede arbejdsvilkår og manglende forståelse for det mentale pres, der hviler på læger, der ønsker at gøre det bedste for deres patienter også under pressede og vanskelige arbejdsbetingelser. Sagen...

Denne artikel er forbeholdt abonnenter.

Log indEller opret en brugerprofil for at få adgang til artikler.Opret konto

Få Dagens Medicin gratis i 14 dage.

Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev og få gratis adgang til artikler på dagensmedicin.dk i 14 dage. Prøveabonnement er uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.


Allerede bruger? Log ind