En stærk kampagne er personlig, men får den effekt Hashtagget #DetKuHaVæretMig er en effektiv måde at sætte fokus på en problemstilling. Men om det øgede fokus skaber reel forandring, afhænger af, om etablerede organisationer eller politikere går videre med dagsordenen, vurderer ekspert.

Tusindvis af læger har delt hashtagget #DetKuHaVæretMig og lagt billeder af sig selv eller hele afdelinger på Facebook og Twitter. De mange læger opfordrer til, at dommen i Svendborgsagen bliver prøvet i Højesteret – og at der kommer øget fokus på det massive arbejdspres, de oplever i hverdagen. Senest har støttekampagnen fået hundredvis af læger til at kommentere et opslag på sundhedsminister Ellen Trane Nørbys (V) facebookside, hvor hun omtaler fire nye lovforslag. Til gengæld har ministeren på intet tidspunkt...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement