Serviceekspert: Læger skal lære at se patienter som kunder Skal praktiserende læger betragte deres patienter som kunder, der kan gøre samme krav på service, som når de er i Fona? Det mener servicekspert Jens Ladegaard. I hans verden er patienter ’kunder’, og lægebesøget er ’et produkt’.

»Den praktiserende læge driver en privat virksomhed, der er dybt afhængig af, at kunden er succesparameter nr. et. Det kan man ikke altid mærke, når man er på besøg hos lægen. Selvom der er forbedringer at spore omkring serviceniveauet de senere år, så er atmosfæren omkring lægehuset stadig lidt ’halvoffentlig’ og ’monopolagtig’.« Ordene er serviceekspert Jens Ladegaards, som er grundlægger af Ladegaard Nordic. Han har de forretningsmæssige briller på, når han vurderer serviceniveauet i sundhedssektoren. Patienterne er i hans verden ’kunder’,...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement