Midtjylland sætter patientoplevelsen i centrum Patienternes oplevelse, og ikke økonomien, er den styrende kraft, når det kommer til at prioritere ressourcerne på en række hospitalsafdelinger i Midtjylland.

I Region Midtjylland forsøger en række hospitalsafdelinger at lade patienternes feedback være ledestjernen i arbejdet med at levere bedre behandling for pengene. I knapt et år er patienternes tilbagemeldinger sat i system, og afdelingsledelsen lytter til den og handler efter den, skriver regionen på sin hjemmeside. På Ortopædkirurgisk Afdeling på Regionshospitalet Randers har det bl.a. betydet, at patienterne ikke længere bliver indkaldt flere timer før en operation. Den rutine blev indført for at have en patient klar, hvis en anden ikke...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement