Man kan ikke ‘dialogisere’ sig ud af en patientskade Der er en risiko for, at borgere og til dels også sundhedspersonale kan komme til at blande klagesager og erstatningssager sammen.

Jeg har med interesse læst Beth Liljas indlæg i Dagens Medicin nr. 2/2015, ‘Dialog i stedet for klager’, og jeg er helt enig: Dialog er vejen frem også inden for sundhedsvæsenet. Jeg er ikke i tvivl om, at det for patienter og sundhedspersonale er til stor gavn at mødes, når et forløb er kørt skævt, og patienten og pårørende står frustrerede og vrede tilbage. En god dialog kan føre til afklaring for patienten og samtidig tilføre afdelingen læring, f.eks. omkring...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement