Læring i fokus Den nye epikrise-vejledning - hvor både klinikere, driftsherrer og PLO sad med om bordet - er et godt eksempel på, hvordan vi øger læringen i sundhedsvæsnet. Og den slags projekter skal vi have flere af, skriver Anne-Marie Vangsted.

I de seneste indlæg i denne debatrække er der blevet bundet en fin sløjfe på debatten om, hvordan det sundhedsfaglige tilsyn fungerer i dag – og hvilke ønsker der er til fremtidens tilsyn. Jeg hæfter mig særligt ved en fællesnævner, der går igen på vores alles ønskeliste: Nemlig et større fokus på læring. Men debatten har fokuseret mere på, hvad læring står i modsætning til og ikke så meget på, hvad vi lægger i begrebet. Her kan man både tale...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement