Kan vi høre patientens stemme for bar støj? Rækker ressourcerne til en god dialog, når vi sender mange patienter hjem, før de selv føler, at de er raske?

Patienten i centrum, værdibaseret ledelse og det nære sundhedsvæsen – begreberne flyver livligt rundt i samtaler, skåltaler og indlæg om det danske sundhedsvæsen i disse år. Men de forandringer, der skal til for at gøre det til virkelighed, er store og handler om organisering og økonomi, men også kompetencer og kultur. Så, hvordan spiser vi elefanten? Der er så mange dagsordner, der skal håndteres, at jeg er bekymret for, om vi kan høre patientens stemme for bar støj. Monolog er...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement