Kan erhvervslivet hjælpe med at sætte patienten i centrum? Når det faglige er rettet til, skal vi have fat i kommunikationen og det menneskelige i 1813.

I TV-Avisen søndag den 17/4-2016 kunne seerne følge tidligere direktør i Grundfos Jens Jørgens Madsens mission i det danske sundhedsvæsen. Hans kone var for nylig død af kræft, og i sit lange sygdomsforløb, havde de gjort notater om de talrige gange, hvor de havde følt sig svigtet af det danske sundhedsvæsen. Inden hun døde, havde hun afkrævet det løfte fra sin mand, at han skulle hjælpe med igen at få sat patienten i centrum. Al for lang tid havde sundhedsvæsenet...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement