Industriens konsulenter oversælger budskabet Den direkte kontakt i form af konsulentbesøg i praksis havde tidligere karakter af et kontaktskabende møde med gensidig informationsudveksling. Men det har ændret sig

MEDICINALINDUSTRIEN HAR ET problem med pressen. Dette påpeges i en artikel i Kommunikationsforums nyhedsbrev 22. september. En interviewrunde blandt journalister, der beskæftiger sig med sundhedsstof, afslører, at kun én af hver 20 henvendelser fra medicinalindustrien ender med at få redaktionel omtale i et landsdækkende medie. Der anføres flere begrundelser, men de kan sammenfattes med ordene ?manglende relevans? og ?uinteressante?. NÅR JEG LÆSER journalisternes begrundelser, falder det mig ind, at medicinalfirmaerne begår nøjagtig de samme fejl, når de henvender sig til...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement