Har kunden altid ret? Hvis nu angsten har bidt sig fast, skal man så ikke imødekomme patientens ønske? Efter min mening nej.

En gylden regel i detailhandlen er, at kunden altid har ret. Spørgsmålet er, om denne betragtning kan videreføres til forholdet mellem læge og patient. Det er stensikkert, at hvis man som læge af og til betvivler de symptomer, som patienterne fremfører, må man før eller siden erkende, at hovmod står for fald. Man vil opleve, at ens bedrevidenhed kom til at koste patienten dyrt. Kun hvis man er heldig, får man ikke selv ørerne i maskinen, som en konsekvens af,...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement