DR taber sag om kræftdokumentar i Menneskerettighedsdomstol Der var ikke brud med ytringsfriheden, da to DR-journalister blev dømt efter kræftdokumenter, lyder europæisk dom.

Desværre, kun abonnenter har adgang til at læse denne artikel.

Få et prøveabonnement

Danske domstole gik ikke på kompromis med ytringsfriheden, da to DR-journalister blev dømt for beskyldninger mod Rigshospitalet og en overlæge. Sådan lyder afgørelsen fra Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol tirsdag i en injuriesag, der drejer sig om programmet ‘Når lægen ved bedst’, der blev sendt 24. september 2008 på DR1. Det skriver MedWatch. Dokumentaren undersøgte Rigshospitalets behandling […]