Åben telefon: Spild af tid eller ­værdifuld information? Flere hospitalsdirektører har ’Åben Telefon’ for at tage snakke med patienter og pårørende. Men OUH har det ikke og lægeformand advarer mod at lade enkeltsager styre hospitalsdriften.

På flere af landets største hospitaler sætter en direktør sig ved telefonen cirka en gang om måneden for at tage imod opkald fra patienter og pårørende. Det kaldes ’Åben Telefon’ og er en invitation til, at hospitalets brugere kan ringe ind med ris og ros og gode ideer. Men er det egentlig tiden værd, at den øverste ledelse hiver et par dyrebare timer ud kalenderen og på skift lægger øre til ufiltreret brok og ros fra borgerne? Det svarer fire...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement