Visionær direktør Visionær direktør til Regionernes Kliniske Kvalitets Program

Dette job er udløbet

RKKP skal sikre fortsat bedre udnyttelse af de landsdækkende kliniske kvalitetsdatabaser.

RKKP’s opgave er at sikre, at det store potentiale for kvalitetsudvikling, baseret på fagligt ledede kliniske kvalitetsdatabaser, udnyttes optimalt – såvel klinisk, ledelsesmæssigt som forskningsmæssigt.

Prioriteringen af opgaven skal ses i sammenhæng med regionernes visioner for det nationale kvalitetsprogram, regeringens 8 nationale mål og herunder databasernes centrale placering i arbejdet med at realisere dele af disse samt udviklingen af det sammenhængende sundhedsvæsen.

Udgangspunktet for RKKP er, at den kliniske forankring af kvalitetsudvikling står centralt og skal vægtes højt i regionerne. Regionerne ønsker at sikre fornøden og handlingsbaseret viden om kvaliteten på alle væsentlige områder, og herigennem også kunne forbedre mulighederne for at gennemføre kvalitetsudvikling på et veldokumenteret databaseret grundlag.

Arbejdet skal både adressere problemstillinger internt på hospitalerne og i det tværsektorielle arbejde.

RKKP sekretariat er placeret i Aarhus. Direktøren vil skulle løse opgaver i hele landet.

Vi er på udkig efter en erfaren leder med erfaring fra ledelse og udvikling i sundhedsvæsenet.

Vedkommende skal aktivt og ambitiøst i ord og handling have fokus på “detaljer og det store billede”.

Vi har stort fokus på at videreudvikle et aktivt udviklings- og forskningsmiljø indenfor sundhedsområdet og ønsker en direktør, som kan prioritere sikker drift, relationer, udvikling og forskning.

RKKP står overfor at skulle gennemføre en række infrastrukturelle og indholdsmæssige udviklingsmål for de kliniske kvalitetsdatabaser. Det indbefatter, at direktøren for RKKP har ansvar for at gennemføre en større organisationsændring, hvormed der skal etableres en enhedsorganisation for RKKP, at gennemføre et fælles it-udbud for de regionale kliniske kvalitetsdatabaser og at gennemføre en handleplan for RKKP. Handleplanen indbefatter, at der gennemføres en række indholdsmæssige forbedringer i de kliniske kvalitetsdatabaser blandt andet systematisk patientorientering, sådan at databaserne dækker hele patientforløbet, PROM indføres som resultatindikatorer og patientrepræsentanter deltager i de faglige styregrupper. Samtidig skal det kliniske ejerskab og engagement bevares og udvikles.

Direktøren har ansvar for den daglige ledelse af den samlede RKKP-organisation. Derudover har direktøren ansvaret for den tværgående strategisk-faglige ledelse af den samlede organisation og samarbejdet på tværs af denne, herunder prioritering af organisationens ressourcer i forbindelse med den daglige drift inden for rammerne udstukket af bestyrelsen.

Direktøren har ansvaret for varetagelsen af relationer til eksterne samarbejdspartnere og skal profilere RKKP organisationen udadtil.

Direktøren refererer til RKKP’s bestyrelse, bestående af sundhedsdirektørerne fra de 5 regioner.

Vi forventer, at du:

  • har en baggrund/erfaring fra arbejde med relation til kliniske databaser
  • har en relevant længerevarende uddannelse har solid offentlig ledererfaring – gerne fra sundhedsområdet
  • har fokus på både drift, udvikling og forskning
  • har en motiverede, involverende og åben lederstil
  • har fokus på den gode proces i såvel beslutning som implementering

Direktørens væsentligste opgaver er at:

  • skabe rammerne for implementering af beslutning om etablering af en enhedsorganisation for RKKP
  • sikre samarbejdet i en organisation, der er spredt på flere lokaliteter i Danmark
  • gennemføre handleplan for RKKP
  • gennemføre fælles it-udbud for de kliniske kvalitetsdatabaser
  • styrke den forskning der samles i RKKP
  • styrke samarbejdet med universitetsområdet
  • skabe et attraktivt arbejdsmiljø til gavn for forskningen og de ansatte

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med et opslagsniveau inkl. afkøb af merarbejde på 943.042 kr. (1. januar 2016-niveau).

Hertil kommer pension, indgåelse af resultatlønsaftale på op til ½ månedsløn pr. år samt eventuel kvalifikationsløn efter forhandling. Der vil ligeledes være mulighed for evt. ansættelse på kontraktvilkår.

Tjenestestedet er Regionshuset i Aarhus, Olof Palmes Allé 15, 8200 Aarhus N.

Tiltrædelse 1. december 2016 eller snarest derefter.

Flere oplysninger:
Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du henvende dig til koncerndirektør Ole Thomsen tlf. 78 41 00 40 / 21 46 9807 eller på mail ole.thomsen@stab.rm.dk

Du kan læse mere om

Samtaler finder sted den 7. oktober 2016 i Sorø og den 31. oktober i Vejle.

Vi vil gøre brug af en personprofiltest i forbindelse med den endelige udvælgelse af kandidater.

Sådan gør du
Du kan søge stillingen ved at klikke på ”Ansøg her” nederst i stillingsopslaget. Vedhæft CV og relevante bilag.

Ansøgningsfristen er tirsdag den 27. september 2016 kl. 12.00.