Rigsrevisionen kritiserer 1813: Mål for ventetid og kvalitet er ikke opfyldt
1813 for kritik af Rigsrevisionen. Regionsrådsformand Sophie Hæstorp Andersen (S) støtter undersøgelse af akutordninger i alle regioner. - Foto: Per Morten Abrahamsen

Rigsrevisionen kritiserer 1813: Mål for ventetid og kvalitet er ikke opfyldt Mangel på sygeplejersker er en af de udfordringer, der har forhindret Hovedstadens akuttelefon i at nå sine mål, lyder det fra Rigsrevisionen.

Desværre, kun abonnenter har adgang til at læse denne artikel.

Få et prøveabonnement

For mange patienter venter for længe på, at deres opkald bliver besvaret, når de ringer 1813, og akuttelefonen gennemfører ikke tilstrækkelig kvalitetsvurdering af sin service. Det slår Rigsrevisionen fast i en beretning om Region Hovedstadens akuttelefon. »Rigsrevisionen vurderer, at Akuttelefonen ikke i tilstrækkelig grad har opfyldt mål for ventetid og kvalitet,« understreger Rigsrevisionen i beretningen, […]

Kommentarfunktionen er lukket