Patienter savner viden om ventetid i akutmodtagelsen Patienter føler sig lyttet til men efterspørger bedre kommunikation omkring ventetid. Det er nogle af konklusionerne i den nye LUP-undersøgelse af patientoplevet kvalitet i landets akutmodtagelser.

Otte ud af ti patienter, som har været forbi en akutmodtagelse eller -klinik med mindre skader i 2016, oplever, at personalet i høj eller meget høj grad er lyttende og kommunikerer tilfredsstillende. Det viser resultatet fra Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser i Akutmodtagelser fra 2016, som Enhed for Evaluering og Brugerinddragelse har lavet på vegne af regionerne. »Det er betryggende, at otte ud af ti patienter oplever at blive mødt af et lyttende og letforståeligt personale og, at de fleste også...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement